fredag 18 februari 2011

FormToppen är toppen!

Hon är så klok den där Ulrika. Min viktcoach.
När jag nu är inne på min 5:e vecka med LCHF och är lite besviken över att resultaten inte kommer så fort och jag börjar tvivla på mig själv så kommer det ett coachmail från Ulrika.

I mailet skriver Ulrika om förändring. Att det tar tid (vilket jag i och för sig redan vet), att det inte finns några genvägar (det vet jag också) och att vägen till målet ibland är lite slingrig. Det finns inga "quick-fix" liksom.
Och under vägen till målet ska man jag ta det lugnt, njuta av vandringen och ibland stanna upp och känna hur nöjd och duktig man jag är.

Så även om jag ibland är lite vilse så ska jag acceptera det och sen vandra vidare igen då jag hittat tillbaka till till den rätta vägen. Vägen mot målet. Dit ska jag, bara så ni vet.

12 kommentarer:

Singelmamman sa...

Och jag är säker på att du lyckas! Skickar en massa "lycka till" och heja-på-dig rop.

Sen kommer den fantastiska känslan träningen blir ett stående inslag i din vardag och du slipper tänka på att hinna/vilja. Du bara gör´t.

Joanna sa...

Hurra för dig och att du fortsätter på den väg du bestämt dig för! Oavsett metod så ger det resultat när man är ihärdig!

Kram!
Joanna

www.livsvinst.se

Fröken Finemang sa...

Bara fortsätta, det kommer bli så bra!
Du når mål.
Det måste du veta.
Heja dig!!

Livet går upp o ner o det gör det även i viktresan! Blir kalas det här Chrissan!

Osloskånskan sa...

Så bra. Fortsätt se framöver och häng på!

Nica sa...

Jupp, hon är klok. Och det är du med!
Det här är liksom vägen nu. Vi tar det tills det funkar, typ.
Kör på ba. För är man bara ihärdig som en åsna, så lär sig kroppen, och psyket hur det ska vara :)

Jag hejar på dig - och nu har du ju gymkort också! Kanoooon!

Fia Fit sa...

Men du är så duktig. Jag vägde mig idag. Bad idea. Har inte gått ner ett gram den senaste månaden. Men men det kommer väl. Skam den som ger sig. Kram

Fru Venus sa...

Japp, hand i hand ska vi ta oss dit :-) Fredagskram!

Cinderella sa...

Det måste vara toppen att ha någon som puttar på och tror på en!

Du kommer att fixa detta, på ena eller andra sättet! :)

Ulrika Gabriel sa...

Du är så gooo Chrissan! Och du kommer att vandra uppför ditt "förändringsberg", slankare och smidigare för varje steg du tar.
Ha en underbar helg. Kram

The Queen of fucking Everything sa...

Vi vet att du ska dit. Det är bara du själv som tvivlar ibland=)

Madlar sa...

Har provat det mesta i dietväg men efter 2-3 veckor av LCHF har jag hittat rätt. Blir mätt o fungerar till hela familjen med några enkla tillskott. Har nu gått ner 2kg, inte mycket o inte fort men kommer att fortsätta. Det känns bra att skynda långsamt. Ge inte upp, tänk på hur lång tid det tog att skaffa de där pluskilona.

Sus sa...

Jag vet att du klarar det. För du är inte så jävla pretto i ditt dietande. Det kommer att löna sig i längden.

Kram!