söndag 6 februari 2011

Strategi

Bakismat idag blir tacogratäng.
Och då menar jag inte bakis som i alkoholbaksmälla
utan kolhydratsbakis.

Under gårdagens restaurangbesök åt jag deras oemotståndliga
klyftpotatis. Till efterrätt lite glass. Och godis.

You see, jag är en sån som hellre äter kolhydrater än dricker dem.

Och idag,  för att snabbt komma tillbaka på banan, så här dagen efter
så måste jag äta något riktigt gott, så jag blir riktigt mätt.
Vad passar då bättre än tacogratäng?

Nu tror jag coachen blir riktigt stolt över mig och min strategi.
I alla fall är jag det.

3 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Se där ja, en baksmälla jag inte kände till.

RockenRollBruden sa...

Tacogratängen är sjukt god , gjorde den två gånger förra veckan.Allt tack vare dig Chrissan!
Keep up the good work!

Ulrika Gabriel sa...

Så klart jag är stolt ;-)! Bra att du har en strategi. Det betyder att det är du som bestämmer och inte överlämnar dig åt en massa omständigheter.
Och visst finns det något som heter (eller åtminstone) motsvarar Kolhydratsbaksmälla. Jag blir själv helt utslagen om jag äter något med vetemjöl efter att ha hållit upp med det. Det kommer alltid dagen efter. Som om någon har slagit mig med något hårt i huvudet.
Bra kämpa Chrissan!