torsdag 2 september 2010

Jobbsnack, gud och magkänsla

Efter tre anställningsintervjuer på eftermiddagen så landade jag hemma i soffan med skallebank.
Ni som hängt här ett tag vet ju att jag vart på ganska många intervjuer.
Men nu är det inte jag som är intervjuoffret, utan den här gången ingår jag i anställningsgruppen.
Jag har fått äran att vara med och anställa framtida arbetskollegor.
Spelar på andra planhalvan liksom.

Känns lite som att leka gud.
Du får jobb.
Du får inte.
Som tur är så är vi flera i gruppen.
Så vi får väl slå våra kloka huvuden ihop.
Och gå lite på känslan.
Magkänslan.
Den brukar man kunna lita på.

Och tyvärr kom jag inte på nån bra rubrik,men nåt måste man ju skriva

3 kommentarer:

Pinglan sa...

Kan tänka mig att det inte är så himlans lätt att anställa folk!! Hoppas ni hittar nåt guldkorn!

Soulsister sa...

Nä, det är inte lätt att hitta rätt medarbetare, det ska gudarna veta. Men jag är som du - magkänslan har jag lärt mig att lita på!

Må gott!

Maria sa...

Men ibland Kan den sk magkänslan få en att gå på en riktig nitlott:(!