Visar inlägg med etikett jobb. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett jobb. Visa alla inlägg

fredag 10 juni 2011

Fredag!


Sista resan för den här veckan.

Idag står det budgetarbete på schemat. En av de mindre roliga saker att jobba med. Tur att det roliga är övervägande.

fredag 27 maj 2011

Fortsätter pilla mig i naveln

Min gamla chef tyckte att jag behövde vara ledig lite innan jag börjar mitt nya jobb.
Det sa jag ju inte nej till, så jag planerade in 12 dagars ledighet.

Igår när jag träffade min nya chef så sa hon att det är kortvecka nästa vecka och jag skulle bara hinna jobba onsdag och fredag, så jag kunde lika gärna börja med minus på flexen och börja jobba "på riktigt" först den 7:e. För sen när allt väl drar igång som kommer jag ändå hinna jobba ikapp.
(Och det har jag redan räknat med, mycket jobb i sommar alltså, då jag bl a ska starta en ny verksamhet.)

Så jag startar mitt nya jobb med en långledig helg med familjen.
Ännu ett plus för det nya.
Och så hinner jag verkligen vila mig i form innan det är dags att kavla upp ärmarna och börja jobba.

torsdag 26 maj 2011

Det börjar klarna

Efter ännu ett besök hos min nya arbetsgivare så blev jag bara ännu mer ivrig att få börja.
Och ännu mer säkrare på att jag är rätt person för dem.

Ska bli så utvecklande och inspirerande att arbeta tillsammans med så engagerade människor.

Jag hinner jobba en månad under den nuvarande chefen, sen får jag en ny.
Vart han bor? Eskilstuna. Så klart.

onsdag 11 maj 2011

Rätt val

Hittade ett personlighetstest hos Ting, som i sin tur hittat den hos Finnpajsaren.


Din personlighetstyp:
Praktiskt lagda, traditionella och välorganiserade. Fysiskt aktiva. Ointresserade av teoretiska frågor om de inte ser en praktisk tillämpning. Besitter en klar bild av hur saker och ting ska vara. Lojala. Arbetar hårt. Ofta ledare, med mycket god organisationsförmåga. “Goda medborgare” som värdesätter trygghet och lugn.

Karriärer som skulle kunna passa dig:
Militärer, affärsföreståndare, chefer, poliser, domare, ekonomichefer, lärare, säljare, regeringstjänstemän, försäkringsagenter, vårdchefer, handels- och tekniklärare.


Verkar som jag valt rätt yrke iaf.

tisdag 10 maj 2011

Nedräkningen har börjat

Efter idag har jag 7 arbetsdagar kvar på mitt nuvarande jobb.
Känns overkligt.


Spännande och läskigt på samma gång.
Mest spännande.

söndag 8 maj 2011

Vilken vecka!

Från måndag morgon till torsdag eftermiddag stod tiden still.
I alla fall kändes det så.

Sen, där på torsdag eftermiddag, så vände det.
Positivt besked.
Äntligen.

Och sen då, vilken fredag.
Bloggträff och övernattning på Stockholms bästa hotell.

Resten av helgen har jag hängt på vår egen "uteservering" med familjen och goda grannar.
Grillat.
Solat.

Livet leker.
Och den känslan skall jag bevara länge.

torsdag 5 maj 2011

Förfest


Jag firar lite till.
Och övar inför morgondagen.

För visst ska vi dricka skumpa Sus?

Vi firar i dubbel bemärkelse!


Tårta till efterrätt hos mamma, dagens födelsedagsbarn.

Och så firar vi att jag har fått nytt jobb.

Grattis till mig och grattis till min nya arbetsgivare.

måndag 2 maj 2011

Veckans horoskop

2-5/5 för Vattumannen:
"Du tar dagarna som de kommer just nu och försöker undvika att planera för långt in i framtiden. Du har en förmåga att bli frustrerad när du inser att du inte kan få det du vill ha just nu så det är lika bra att inte grubbla för mycket utan att bara köra på. Det väntar goda nyheter i mitten av veckan. De kan föra med sig mer pengar eller tillfälle till ett roligt extra arbete. Under torsdagen bör du inte glömma bort en släkting som du lovat höra av dig till."

Ser ju lovande ut det där.

Och så hittade jag ett århoroskop för Vattumannen:

Arbete och ekonomi: Din person tycks väcka intresse hos andra så nu kan du nog räkna med att du får erbjudande om att delta i arbetsgrupper och kanske även bli arbetsledare. Andra tilltalas väl av dina idéer så låt din tunga få tala. Du får framgång under året genom att intressera dig mer för din egen. 

Jo, jag tackar ja.

onsdag 27 april 2011

Ikväll cyklade jag jävligt fort

Igår kväll vid 23-tiden blev en tjej våldtagen på min cykla/gå-till-jobbet-väg.

Ikväll cyklade jag, vid 22-tiden, förbi platsen där det hände.
Ni må tro att jag trampade snabbt.

Ryser.

onsdag 20 april 2011

H

H som i huvudvärk.
Och som i halsbränna.

Och nej, jag är inte gravid.
Däremot drack jag en burk cola light ikväll.
Tro det var den som orsakade halsbrännan.

Huvudvärken, ja den kom av sig själv.

Eller så är det för att jag tänkt så mycket sen i måndags.
Planerat. Förbereder mentalt. För ett "ja tack, vi vill ha dig".

Hoppas jag är lika förberedd om det blir ett nej.
Fast det börjar jag ju bli van med.

onsdag 16 februari 2011

Kungen och jag

Dagens arbetsdag blev lite längre än planerat.
Men med ett givande slut.

Nu vänder vi blad, som kungen sa.

Men först ska jag ha en ledig torsdag innan min jobbarhelg.

torsdag 3 februari 2011

Relaxar för mig själv

Ett glas blåbärste med lite grädde i och några rutor 86% choklad får avsluta den här dagen.
Jobbat till kl 22 och det är inte så enkelt att komma hem och hoppa i säng på en gång.

Imorgon VAB och sen ledig helg.
Very nice.

En andra chans

Fast jag gav maken några extra timmar på sig att tapetsera igår
(ja eftersom jag jobbade över) så var inga tapeter uppe när jag kom hem.

Jag ger honom en ny chans idag då jag jobbar kvällspass.

tisdag 1 februari 2011

tisdag 18 januari 2011

Hm

Nu fungerar visst internet igen.
Men nu ska ju jag gå till jobbet.

Tyyypiskt.

onsdag 12 januari 2011

Hjulet snurrar igen

Jag har inte halkat omkull och brutit nåt ben.
Ja, om ni undrar varför jag varit snål med inlägg idag.

Men hur fan ska jag hinna blogga nu när jag är tillbaka till jobbet?

måndag 20 december 2010

Mer död än levande

Känner mig lagom mör i kroppen efter dagens jobb.
7.30-16.00 blev 7.30-20.00.
Sjukt. VAB. Och brist på vikarier gjorde att jag stannade några timmar extra.

Men en liten lunchrast hann jag ta.
Och r-å-k-a-d-e då köpa två julklappar var till åt barnen.
Nu är vi uppe i en del fast de inte skulle få så många.

Och hålet i plånboken blev lite större än jag räknat med.
Men det är det värt när man ser barnens ögon tindra på julafton.

fredag 17 december 2010

Ska bara

När jag jobbar hemma har jag svårt att ta rast.
Vill ju liksom bli klar med det jag håller på med.
Ska bara jobba färdigt först.

Idag uträttade jag ärenden till jobbet och till mig själv.
Självklart med barnen i släptåg.

Den ena pipandes för att det var såå tråååkigt.
Den andra ville berätta vad som hänt minut för minut i skolan idag.
Snacka om att de hade hunnit hända mycket.
Fick påminna henne om att andas ibland.
Men uträttat fick vi det vi skulle.


När vi i alla fall väl var hemma, då tog jag rast.
Barnen fick sköta sig själva och så snarkade jag 45 minuter på spikmattan.

Så nu är jag fit for fight för fredagsmys med barnen.
Ska bara skjutsa iväg maken till julbord först.
Sen ska jag bara hem en stund innan jag ska bara hämta mamma från jobbet och skjutsa även henne till julbord. Samma som maken då min pappa jobbar på samma jobb som honom.

Sen är det slut med ska bara.
Robinson och popcorn med barnen tills vi somnar i soffan.
Det blir våran kväll.

torsdag 16 december 2010

@ promenad

Kvällspromenad hem från jobbet.
Dessutom gick jag en extra sväng förbi den kvällsöppna macken för att köpa en dosa snus till maken.
Klart man går några steg extra för sin kärestas skull.
Och för Paris.