onsdag 9 december 2009

Stress och inspiration

Jag är en person som är allergisk mot att komma försent.
Det är bland det värsta jag vet.
Idag har jag kommit försent. T-r-e gånger.
Men jag kom i alla fall i tid till anställningsintervjun.
Det känns bra.
Det som känns mindre bra är att jag stressat,
från ena stället till det andra.
Och just stress är det som sätter sig på den "övre magen"
enligt Amelia Adamo som föreläste ikväll på tjejminglet jag besökte.
Så från och med nu ska jag sluta stressa.
Hey, det låter ju bra i alla fall.

4 kommentarer:

tigerlilja sa...

Går det så går det! Men skönt att du var i tid till intervjun, för det är ju en mardröm att vara sen där. Gardinen går liksom ner.

Soulsister sa...

Sluta stressa lagom till jul? Tja varför inte?

Magda.nu *En fjärt i rymden sa...

Hur gick intervjun??

Vad var det för jobb??

Herregud, du kan ju inte blogga om stress när du har varit på något sådant människa!!

Chrissan sa...

Magda: kändes bra. Var på arbetsförmedlingen mot arbetsinriktad rehabilitering