fredag 16 januari 2009

Fördelar med nattjobb

Allt har en positiv sida.
Det försöker jag i alla fall intala mig.
Så det positiva med mitt jobb, som jag för övrigt spyr på,
är att vi slipper vabba.
Vi har inte haft många VAB-dag på över 2 år nu.
Maken fick vabba ibland när jag pluggade och
hade nån viktig föreläsning eller så.
Men nu. Nu finns ju jag alltid hemma på dagarna
och kan ta hand om våra sjuka barn.
Ja. När de är sjuka alltså.
SysterStor är ju sjuk nu. Influensan.
Idag ska vi till farbror doktorn för att
kolla hennes hals.
Hon har haft ont till och från senaste tiden.
Lika bra att kolla upp det.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Perfekt! Då tar du mina med då?

Karin Berg sa...

vad skönt att slippa vabba. det blir ju en sånt stort hål i plånboken annars..

Chrissan sa...

Annica - självklart. Skicka hit dom bara!;)

Karin - japp, det är skönt att slippa hålet!