fredag 31 oktober 2008

Hönsmamma

Idag på leklandet
försökte jag verkligen
leka latte-mamma.
Satte mig i fiket med en latte
och senaste Amelia.
Men eftersom inte
vissa andra mammor
håller koll på sina barn
så var ju jag tvungen
att göra det.

Mina barn lekte själva medans jag:
* tröstade en 2-åring som stöp med huvudet före i kanan.
* var på väg att
torka en annans unge i rumpan.
(Den lilla företagsamma killen hade satt sig på toan själv
och satt sen där och ropade att han var klar)
* Erbjöd mig en kille på drygt 4 att leta efter hans mamma eftersom han frågade mig om jag visste vart hans mamma var.

Jag hade det svettigt värre. Medan de andra mammorna satt och fikade.
Kunde kanske tagit betalt för mina tjänster.
Eller i alla fall erbjudit mig kurser i hur man är
en närvarande förälder.

3 kommentarer:

Anonym sa...

På föräldrarana bara, ser flera sånna här nere med, skit i ungarna för vi har vuxenprat nu...hupf

Aggie sa...

Sånn er det her også...

Ting sa...

En del bryr sig inte alls.