fredag 27 maj 2011

Fortsätter pilla mig i naveln

Min gamla chef tyckte att jag behövde vara ledig lite innan jag börjar mitt nya jobb.
Det sa jag ju inte nej till, så jag planerade in 12 dagars ledighet.

Igår när jag träffade min nya chef så sa hon att det är kortvecka nästa vecka och jag skulle bara hinna jobba onsdag och fredag, så jag kunde lika gärna börja med minus på flexen och börja jobba "på riktigt" först den 7:e. För sen när allt väl drar igång som kommer jag ändå hinna jobba ikapp.
(Och det har jag redan räknat med, mycket jobb i sommar alltså, då jag bl a ska starta en ny verksamhet.)

Så jag startar mitt nya jobb med en långledig helg med familjen.
Ännu ett plus för det nya.
Och så hinner jag verkligen vila mig i form innan det är dags att kavla upp ärmarna och börja jobba.

7 kommentarer:

Tack för att du tar dig tid att kommentera hos mig!
En kommentar om dagen gör bloggaren glad. Typ.