torsdag 15 november 2012

Upp som en sol.....

...och ner som en pannkaka.

Den där träningsglädjen som glimtade till i måndags är som bortblåst.
Den mesta glädjen är faktiskt det.

Sur som ättika.
Ont i ryggen. Jävla tant-ischias.
Allmänt irriterad.

Tja. Vi kan skylla på november eller vad 17 som helst.
Men svackor kommer och går.

Idag stänger jag på jobbet. Så då har jag "sovmorgon".
Lite längre än vanligt kunde jag sova iaf.
Som den goda moder jag är så skjutsade jag barnen till skolan.

Nu har jag tittat på Nyhetsmorgon och ätit frukost. I lugn och ro.
Nu ska jag klä på mig och fixa mig. I lugn och ro.

Ingen lillkille som vill prata fotbollsresultat medans jag försöker kränga på mig strumpbyxorna.
Ingen pre-teen som vill ha hjälp med att leta efter smycken, sjalar och nycklar som är "försvunna".

Fan vad det är tyst och tomt.

Nä. Nu drar jag till jobbet ist.


2 kommentarer:

Petra sa...

Hoppas att du kommer i fas snart.
Jag var också den goda modern och körde barnen till skolan fastän jag börjar sent idag.

Västgötskan sa...

Klysch-aktigt sagt kanske, men det är nya tag som gäller! Hoppas ryggontet går över snabbt så du kan träna.

Kram M