fredag 5 oktober 2012

Vilken friday!

Morgonen inleddes med frågesport på det obligatoriska fredagsmorgonfikat på jobbet. Visserligen var jag i det förlorande laget, men vad gör det? Trevligt initiativ.

Lunchade ihop med några kollegor på bästa restaurangen. Kollegorna sneglade avundsjukt på kvittot och undrade om jag är där ofta eftersom jag fick rabatt. De skulle bara veta. Vi går ju typ bara dit då vi går ut och äter.

Och på eftermiddagen bjöds det på choklad till eftermiddagsfikat. Vilken dag liksom.

Och ja, där emellan har det ju jobbats en del.  Så pass mycket att en av mina närmaste kollegor uttryckte oro över att jag har sån koll på mina "kunder". Och han har självklart rätt. Strukturerat och effektivt betar jag av vad som ska göras. Själv kände han väl sig inte lika lugn över sig och sina "kunder", men jag kan kanske vara honom behjälplig med att strukturera, inte göra jobbet åt honom. Sånt går jag inte på mer.

Den bästa fredagen av de bästa kommer avslutas på ett alldeles underbart sätt. Skånska systern kommer hit med sin lilla tjej, så ikväll ska jag lukta på bebis. Efteråt kanske det är jag mest som luktar. Bebisspya. Men det kan jag ta!

Inga kommentarer: