fredag 10 augusti 2012

Den dära 7-åringen

Våran 7-åring är en bestämd kille på alla sätt och vis.
Som t ex det här med cykling.

Efter förra årets försök till att cykla, som slutade med en krock med en soptunna, så ställde han in cykeln i förrådet. Och där har den stått. Tills igår.

Jag har lockat, mutat, hotat, bönat och bett honom hela sommaren om att han ska lära sig cykla.
Så mycket smidigare när vi ska iväg alla fyra liksom. Och barnsitsen växte han ju ur förra året.

Men NEJ. Hans svar har vart att "han springer hellre". För det vet han att han kan och är bra på.

Men så igår, så gick han med på att testa. Och som han cyklade. Han ville aldrig gå in.

Nu sitter han på cykeln, inne, och väntar på att vi ska gå ut i parken utanför där han kan cykla varv på varv.

Idag ska han träna på att räcka ut handen när han svänger har han bestämt. och när han väl bestämt sig så kommer det gå galant.

5 kommentarer:

Maria sa...

Härligt!
Han kommer lätt att klara av att "blinka"!!

Ha en härlig fredag :-)

FiA FIT sa...

Ha ha ha! Vad gulligt! Att han sitter på cykeln inne i väntat på att gå ut!

Mammahäxan sa...

Det tröstar mig lite. Jag har en nioåring som vägrar cykla. För hon blir så arg och slänger cykeln och hon tycker att jag och hennes pappa är dumma(?). Min elvaåring däremot, hon har bott på sin cykel sedan hon var sex år. Så olika det kan vara.

Mammahäxan sa...

Det tröstar mig lite. Jag har en nioåring som vägrar cykla. För hon blir så arg och slänger cykeln och hon tycker att jag och hennes pappa är dumma(?). Min elvaåring däremot, hon har bott på sin cykel sedan hon var sex år. Så olika det kan vara.

Maskrosludd sa...

Duktig kille!