söndag 15 april 2012

Startat söndagen med en rasande fart


Somnade om i morse efter ha kontaktat alla som behövde veta att vi inte kom till matchen. Så när jag pratat med tränare, de andra fikaförsäljningsmammorna och en av sonens trognaste supportrar  dvs morfar så somnade jag om.

Vaknade ca 10.30 och tog mig på svajande ben till affären och självklart glömde jag hälften av det jag skulle ha med mig hem. Väl hemma fick jag ett bryt och alla som kom i min väg fick sig en utskällning. Maken fick t o m en tom pet-flaska kastad efter sig då jag tycker att krossat porslin är så tråkigt att städa upp.


Efter två koppar kaffe och två ägg senare börjar jag känna mig som människa igen.
Och så har jag en bröddeg på jäsning så de stackars barnen som är uppvuxna på köpebröd ska få lite hembakt.
En promenad i det sköna vårvädret ska jag också klämma in under dagen.

Det kan nog bli en bra söndag trots starten.




2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha är du så förutseende när du kastar grejer efter maken din! Hoppas humöret är bättre efter promenaden.

Fia FIT sa...

Skönt att höra att jag inte varit ensam om mitt rätt usla humör idag. Eller var det igår? Har ingen koll på läget.

Hoppas ni fick en fin söndag ändå!