måndag 9 april 2012

Bye bye

Annandag påsk.
En dag för avsked.

Vi har hunnit vinka av skånska systern och hennes man nu på morgonen. Vi lovade varandra jag och systern att nästa gång vi ses, typ i juli, då är vi smalare båda två. Ja hon behöver ju bara klämma ut ungen medan jag själv lär få genomlida blod, svett och tårar.

Om en stund kommer norska systern hit på en farewell-fika. Imorgon åker hon hem till Norge igen. Eller hem och hem. Snart är det Sverige som är hemma för henne igen. Och ingen är gladare än jag för det. Möjligtvis hon själv då.

Nähä. Om man skulle börja svettas lite då. Den här påskens intag har inte varit nådigt vill jag lova. Bäst att motionera lite så jag får plats med det sista påskgodiset också.

2 kommentarer:

Helena m. 4 sa...

Du o jag Chrissan, du o jag...
Den någor degklumpiga jag som lagt på mig sedan vi sågs senast i somras måste upp på banan igen. Visst har jag tränat, men gu' vilken färskvara det är. 3-4 veckors sjukdom är ju inte nådigt för varken midja eller flås, och sen lite påsk på det... Nä du, jag har inte så lite ångest inför första passet - som jag tror blir i morgon... ska väl bara köpa en större träningstop först ;-)

Skånska systern sa...

Bara klämma ut ungen...jahaja Tänk vad mycket blod, svett och tårar det kommer att vara för mig under förlossningen...vill du byta? :-)