söndag 18 mars 2012

Avstånd

En sak jag verkligen saknar är det här med att ha cykel- eller gångavstånd till jobbet.
Som det är nu så blir jag hämtad vid porten eller går ner till garaget och hämtar bilen.Kör sen eller får skjuts ända fram till kontoret. Där sitter jag mest hela dan på min bak som bara blir bredare. Sen åker jag hem och väl hemma hamnar baken i soffan.

Självförvållat det där med bakens tillväxt, I know.
Och det är ju självförvållat det där med avståndet till jobbet, know that too.
Men det är fan inte enkelt att komma tillbaka till the old days och jobba på hemmaplan igen.
Men skam den som ger sig.


6 kommentarer:

Fia FIT sa...

Du har en lååång väg till jobbet va!?

Jag drömmer också om att cykla till jobbet! Och skulle jag väl få ett sådant jobb så skulle jag förmodligen cykla en gång per år ;-)

Jenny sa...

Jag har cykelavstånd till jobb. Och önskar ibland att jag fick köra bil.
Man kan inte få allt.

Chrissan sa...

FiaFit: 10 mil enkel resa.

Singelmamman sa...

Skam den som ger sig. Gångavstånd skulle jag också vilja ha.

Ting sa...

Snart Chris, snart!
Och då blir det ett kanonjobb!
KRAM!

Anonym sa...

Jag sa att enda anledningen för mig att byta jobb var att få närmare hem... Häpp. Nu ska jag byta jobb men det blev 2 stationer till med tunnelbanan. Men förhoppningsvis mycket mer utveckling och utmaning!

Hoppas du hittar nåt närmare snart.