fredag 7 oktober 2011

Det handlar om att prioritera

Eftersom jag hostat mig igenom nätterna den här veckan så känner jag mig mör. Lätt överkörd kan man säga.
Och det här med att jobba. Visst är jobbet viktigt och jag har ett uppdrag att sköta,
men största uppdraget i mitt liv är jag själv och min familj.

Nu har jag jobbat klart, gjort det som pockat på mest. Det andra får helt enkelt vänta.
Och det handlar absolut inte om att jag inte har arbetsuppgifter att göra, för det finns det. Alltid. Trust me.

Men just nu kommer det på min to-do-next-week-lista.
Och nu ska jag vila mig iform så jag får nya krafter så jag orkar göra sakerna på listan under nästa vecka.

Förutom att jobba så har jag hunnit assistera ett kakbak. Tinmea är hemma och förkyld och jag fick en go stund med henne i köket. Senare idag ska jag och Milian iväg ren sväng ihop. Han behöver friseras och köpa en present.

Sånt som att umgås med barnen, kommer alltid först på min to-do-list.
Jag behöver bara påminna mig själv om det ibland.

4 kommentarer:

Petra sa...

Vila nu upp dig så du har nya krafter efter helgen.

Jeanette sa...

Visst är det bra att prioriteram nen inte alltid lätt.
Krya på dig, och vila dig i form.

Åsa Hellberg sa...

Jag är så glad att du skriver upp dig själv på ta hand om listan. Tror tyvärr att många glömmer det.
Trevlig helg!

Fru Venus sa...

Man ska prio barnen - det kommer en dag när de inte vill så mycket med oss..... :-)