onsdag 20 april 2011

Skitreklam!

Nu vet jag vart 6-åringen fick det ifrån.
Tjejer är svaga.

Jo, någon jäkla reklamfilm som snurrar på tv:n.
Tror det var för Hyundai. Skitbil i så fall.

Där hör du mamma, sa han häromdagen. Tjejer är svaga, det säger de på tv:n.

Något för DO kanske?

7 kommentarer:

Singelmamman sa...

Jag reagerade också först. Men sen har jag tittat på den och den är ironiskt gjord. Så de menar egentligen tvärtom.

Fru Venus sa...

Har missat den, måste kolla.

Z sa...

Fast å andra sidan kanske små barn har svårt att förstå ironi på samma sätt som oss vuxna? Jag tycker du ska anmäla!

Kristina sa...

Går den under barnprogrammen så är det uselt. Jag har inte sett den själv.
Men jag har lite kompisar som jobbar på tidningen Resumé (tidning om reklam och marknadsföring) så jag passade på att skicka in det som ett tips till dem. Dom lovade att kolla upp det.

Smilla sa...

Min sexåring spetsade öronen när hon hörde det och tittade upprört på mig "MEN så är det ju inte mamma?!"

Ironi men hur förklarar man det för ett barn. De hör ordagrant.

Siven sa...

Det er vel bevist at barn ikke skjønner ironi før de er ca 10 år gamle.

Du har noe å rette opp i her altså...

Det enkleste er vel å si at innimellom så sier folk noe, men mener det motsatte. Tonefall får en ta ved senere anledning. ;)

Veronica sa...

Men, det är ju en underbar reklam. Fast kanske inte för barn? Det coola med det de säger, är ju att allt som visas visar just att det ÄR tvärtom. Jorden är platt, rosor är röda (visar en gul), tjejer är svaga (tjejer som är urstarka och boxas) etc.

Det är svårt för små barn dock, det kan jag fatta. Men se till helheten, visa honom bilderna som hör till så har ni något att prata om även om inte ironi ingår i begreppsvärlden ännu. *krama*