tisdag 14 december 2010

Dag 10

Ren kur blev det inte.
Men överlag går det bra.

Visst saknar jag att tugga.
Därför tuggar jag något varje dag.

Idag tog jag en smörgås.
Igår en bulle.
Och några godisbitar.

Vissa saker längtar jag efter.
Som en skinkmacka.
Men det får jag ju nästa vecka.

Det här med mat är inga problem.
Saknar det inte så värst mycket.

Det är smörgåsar, godis och bullar som är min akilleshäl.

Vikten kryper neråt. Sakta.
Säkert skulle det gå fortare om jag höll mig till ren kur.
Men jag har inte bråttom.

Det tog lite tid att lägga på mig alla kilon,
och det kommer ta tid att tappa dem.
Men det gör inget.
Jag har gott om tid på mig.

Så det så.

4 kommentarer:

Fru Gårman sa...

Goodi goodi! Sjävl skulle jag dö om jag körde nån soppkur. Jag skulle okynnesäta ihjäl mig.

Aggie sa...

Klarer ikke kurer. Men MÅ gjøre noe, for å ikke gå opp mer. Overlever om jeg ikke går ner. Jeg har vel, helt ærlig talt, ikke de store problemene (enda)...

tigerlilja sa...

Du är duktig! Jag tycker soppor är tråkigt - inte då och då, men hela tiden. Nä. Men man måste låta det ta tid...

Madelene sa...

Jag avundar din diciplin! Jag skulle heller aldrig fixa detta..