lördag 13 november 2010

Tydligen fel svar

På fritids produceras årets julklappar.
Så idag har det smusslats med årets julklapp.
Till mig.

Helt apropå säger dottern att hon ska göra ett mobilsmycke till
sin pappa i julklapp.
Sen frågar hon mig om jag vill ha ett mobilsmycke.
Nej, svarar jag, vilket tydligen var fel svar.

Dottern stormar in på sitt rum och sliter upp den nyss inslagna julklappen
med tårarna rinnande längst kinderna.
Jag stormar efter och frågar vad hon håller på med.

Eh. Hon hade tydligen gjort ett mobilsmycke till mig.
Jag räddade situationen genom att säga att
självklart vill jag ha ett om hon gjort det, men att jag inte skulle köpa ett.


Hon nöjde sig med svaret.
Och nu är julklappen inslagen igen.

Nu gäller det bara att spela överraskad på självaste julafton då jag får öppna paketet.
Och dagens sämsta mamma, det är jag det.

9 kommentarer:

Nica sa...

Ååå, men vad jobbigt... usch, sådär har jag också gjort. Det är aldrig roligt...
Skönt att det fick en lösning :)

Anonym sa...

Å just nu tror jag allt jag säger är fel....och är jag tyst är det heller inte bra:-)
Älskade barn!!

Åsa Hellberg sa...

Jag tyckte att du fick till det jättebra!

Kicki & Jörgen sa...

Men OJ, snacka om att trampa i klaveret ;-) men tur att du räddade situatione och att din dotter blev nöjd och glad till slut!

Pinglan sa...

Nämen lilla vännen...

Ting sa...

Åh lilla tjejen.

Singelmamman sa...

Åh nej! Men du räddade det bra tycker jag. Och du har ändå glömt bort det när julen kommer.

Sus sa...

Men Chrissan..! Men huvudsaken att du ordnade upp det.

MorsanMia sa...

Om du var gårdagens sämsta mamma så är jag dagens, om soc hade knackat på dörren hade jag överlämnat mig omgående.