fredag 19 november 2010

Professorn har talat

Efter dagens ICA-besök där en larmad film inhandlades och 5-åringen undrade varför den var larmad.

-Mamma, kan barn hamna i fängelse?
-Nej.
-Då kan ju jag stjäla nåt. (sades med ett stort smajl och busblick i ögat).

Så hädanefter blir det nog kroppsvisitering innan vi lämnar affären.

Efter dagens ICA-besök kommer jag på att vi inte åt nån frukost innan vi åkte.

Jag: -Vi glömde ju äta frukost innan vi åkte. Vill du ha det när vi kommer hem?
5-åringen: -Men jag åt ju frukost igår ju. Måste man äta det varje dag?

Det slutade med att han gick direkt på lunchen när vi kom hem.
Eller brunch kanske det heter.








3 kommentarer:

Heffler sa...

Hehe, eller frunch om man vill försvenska det. :D

Malde sa...

Underbara kommentarer. Får mig att dra på smilbanden :-)

Bina sa...

Härliga ungar, "om inga ungar funnes så slutar jag". Hittade hit och kommer komma tillbaka!