torsdag 25 november 2010

Det här med stegtävling är ju en kul grej

Skrattade gott för mig själv idag på jobbet
då stegräknaren trillade ner för benet på mig.
Ja innanför tightsen dårå, men ändå.

Jag gillar inte att fästa den i nån sån där hållare,
så jag brukar stoppa den innanför tightslinningen.

Dagens tights har tappat formen lite så idag stoppade jag stegräknaren innanför
trosorna. Ja mot magen liksom.
Tänkte att den skulle ligga mjukt inbäddad där.

Glömde bara lägga den till rätta efter ett av dagens toabesök,
och vips så trillade den ner längs benet på mig precis när jag klivit ut från toan.
Rusade tillbaka och skrattade lite för mig själv.

Och mina kollegor?
Tja, de trodde väl jag var tokig.
Eller trodde och trodde.
Det v-e-t de nog redan att jag är.
Ja för efter två bryt lika många veckor så kan jag inte hålla med om annat.

4 kommentarer:

Fru Gårman sa...

hahaha... men har du kollat att den räknar alla stegen när du har den så? Min måste sitta fritt för att räkna alla steg, har en Silva Ex Distance.

Ting sa...

JAg har min i bhn. :)

Elin Damberg sa...

Tur den inte ramlade i toan! :-)

Åsa Hellberg sa...

Haha