måndag 27 september 2010

Bortamatch

I vår gamla lägenhet gick det bra att vi sov alla fyra i våran säng.
För sängen stod ju inkilad mellan väggarna,
så ingen kunde ramla ner eller så.
Vi kunde verkligen utnyttja sängens alla centimeter.
Men nu. När vi har fritt på sidorna så funkar det inte lika bra.

Igår kväll när två snoriga barn ville sova hos oss så fick de självklart det.
Men efter att jag legat på typ 25 centimeter i en timmes tid och försökt somna, samtidigt som jag balanserade för att inte ramla ur sängen, så flyttade jag mig in till Timeas säng.

120 centimeter för mig själv liksom.
Där har jag sovit som en drottning.
ja förutom mardrömmen om min blivande jobbarkompis,
men annars så.

1 kommentar:

Rut-Knut-Tjut sa...

Bra val där att byta säng. Värsta som finns är att sova dåligt och trångt. Du ska se bara därför kommer du ha en strålande dag.

Sv: Visst är det sjukt att det var massa minusgrader? Förstå chocken. (Fast det borde inte vara en chock, har ju bott här i hela mitt liv)