torsdag 12 augusti 2010

Det här med flytten

På allmän begäran, eller på Fräsigts begäran rättare sagt, så ska jag berätta.
Vi ska flytta.
Och nej vi ska inte skilja oss.
Vi flyttar. Hela familjen.
Eller, vi ska byta lägenhet med ett grannpar.

Vad de får?
Jo en 3,5:a på 85 kvm.

Vad vi får?
Jo, en 4:a på 112 kvm.
Med två badrum.
Och med 3 stora sovrum på ca 20 kvm/var.
Lite skillnad mot de ca 6 kvm lilla bunker som jag och maken sover i nu.
För vi har det så kallade halva rummet som är exakt 180 cm brett så våra madrasser precis går in där.
Hur vi kommer i säng?
Jo, vi kryper. Från kortändan.
Lite krångligt när man ska bädda typ.
Och när man har träningsvärk och bara vill rulla ur sängen.
Kommer nog kännas som vi sover i värsta sviten.
Kanske till och med går vilse.

Det enda vi byter ner oss på är köket.
För det vi får är mindre än vårt nuvarande.
Men vad gör det?
För köket är ju det rum som jag och maken trivs sämst i.
Då är det bättre att ha stort sovrum.
If you know what I mean.

Sen får vi fönster in mot gården där vi brukar hänga.
Det har vi inte nu.
Så nu kommer jag ha full koll på allt som händer där.
Ja, vilka grannar som är ute och grillar.
Och så kommer jag ha full koll på när barnen är ute och leker.
Så från och med 28/8 kan ni kalla mig för kärringen i fönstret. Typ.

6 kommentarer:

Helena m. 4 sa...

Underbart - ser fram mot "kärringbetraktelser"

Fräsigt sa...

CONGRATS CHRISSAN. Bara uppsida på det bytet. Å det grövsta. Jag älskar att flytta. Inte själva flyttandet i sig utan mer att man får göra iordning ett nytt ställe.

Fattar fortfarande inte hur jag kan ha missat det...

Anonym sa...

Förstår att ni längtar!

Perfekt att kunna byta inom samma område. Slippa byta dagis och skola.

Jag vill också byta lägenhet inom samma område där vi bor. Till en femma. Vi har en fyra men vi skulle behöva ett sovrum till åt Alice som nu har sitt lilla krypin i klädkammaren. Men det funkar än så länge.

Klankis sa...

Det låter som ett byte made in heaven! Grattis!!

Pillargontanten sa...

Va bra!
Blir väl kanoners det!

Kattis sa...

Absolutly fab!! :-)