måndag 7 juni 2010

Ny vecka

Gårdagens söndagsångest hänger kvar.
Efter alla affirmationer och tankar som snurrat senaste tiden så känner jag mig helt utmattad.
Förutom en tuff jobbvecka (visserligen bara 4-dagars, tack vare önskeschema) så har vi en födelsedag att fira. Timea fyller på lördag och till kalaset på söndag ska det bakas så klart. Hur jag nu ska hinna det? För förutom att jag jobbar kväll två dagar denna vecka så ska en kväll tillbringas på den årliga grillkvällen på dagis.
Och min andra lediga kväll skall ägnas åt en shoppingrunda så finska maken slipper gå naken på lördagens studentuppvaktning. Tror inte studenterna, hans systerdöttrar, skulle uppskatta att han kom avklädd liksom.
Och sen skulle jag ju gärna hinna träna ett pass eller två under veckan. Tror maken vill det samma.
Fast det får vi nog lägga åt sidan.
Kan tillägga att jag startade veckan med att jag sovit 1,5 timme nu på förmiddagen.
Ja, så jag orkar med veckan liksom.
Så nu kavlar jag upp ärmarna och kör.

1 kommentar:

Mollamaja sa...

Lycka till, det där verkar ju lite körigt.