fredag 22 januari 2010

Planering är ju a och o

Här kvalitetssäkras allt för tillfället.
Många risksanalyser blir det.
Som den här veckan, då det var dags att ge barnen dos 2 av vaccinet.
Risk: att de insjuknar efteråt. Speciellt med tanke på att Timea gjorde det efter dos 1.
Med detta i tanken så:
1: valde vi att vaccinera dem på torsdagen, så de hinner tillfriskna under helgen.
2: lät jag almanackan vara tom så här på fredag eftermiddag. Inga möten inplanerade.
Och det var en jäkla tur det.
Först ringde dagis och sen skolan.
Så nu sitter jag här med två krassliga barn.
Det gäller att vara försigkommen.

4 kommentarer:

Gafflan sa...

Hoppas barnen mår bättre i morgon :)
Ha en mysig fredag!

S sa...

Hoppas det hinner gå över snabbt elelr att de inte är för sjuka. Jag antar att dina barn MÅSTE se på Lets Dance ikväll, och fredagsmysa och då går det ju inte att vara sjuk!

(Hmmm, eller är det mina barn jag pratar om nu? *s*)

Anonym sa...

Dom får krya på sig.
Jag hoppas att min förskylning också ge med sig över helgen. Trött på att vara sjuk nu, vart det mycket nu.

Sandra sa...

Bra att du planerar allt så väl, men man känner ju sina barn!