torsdag 17 december 2009

Det årliga kyrkbesöket är avklarat

Timeas skola envisas med att ha julavslutningen i kyrkan.
Visst. Jag förstår kopplingen med Jesusbarnet och julen och så,
men jag gillar inte att bli tvingad till att gå dit.
Visst. Jag går dit. Utan att någon trycker en pistol mot min tinning. Men ändå.
En kyrka kan vara jättefin att kika in i. Kanske tända ett ljus för de
som inte hade samma tur som Jesus, som återuppstod.
Och nu kanske jag får fan för att jag skrivit detta inlägg.
Kanske hamnar i helvetet. Typ.
Men hey, jag svor inte en enda gång i kyrkan det här året.
Det är ett framsteg.

ps och jag respekterar alla andra, både troende och icke troende. man får tro på vad man vill. själv tror jag på tomten. typ. ds

6 kommentarer:

MassageLotta sa...

Mysigt med skolavslutningar...

Bibban sa...

Jag tror inte du hamnar en helvetet, jag tror bara du säger vad andra tänker ;)))

Soulsister sa...

Sonen har avslutning i församlingshemmet i år, lite mer neutralt än i kyrkan. Vi hade alltid avslutning i kyrkan, tycker det är lite stämningsfullt över det. Men jag förstår vad du menar. Jag tror inte på tomten, jag tror på mig själv ;)

De Tokiga Brokiga sa...

Vi går alltid i kyrkan på julafton. Jag tycker det är en bra kontrast till cocacola-tomten och presenthysterin. Vet inte om jag är så religiös, precis, men gillar stillheten och eftertänksamheten i kyrkan.

Mor Duktig sa...

Se det för vad det är... kyskan har schyssta och billiga lokaler.

Mor Duktig sa...

Och där gjorde jag en freudiansk felskrivning som avslöjar mig rätt bra :-)