söndag 1 november 2009

Hotellfrukost

Senaste åren har vi besökt diverse hotell runt om i Sverige,
men inget hotell slår helgens.
I alla fall om vi talar frukostbuffé.
Det fanns allt.
Saknade inget.
Vi åt
äggröra
kokta ägg
köttbullar
mackor
färskpressad apelsinjuice (som vi pressade själva, men ändå)
ädelost
yoghurt
bär
frukt
och sist men inte minst
våfflor med sylt och grädde (som vi fick grädda själva, men det var det värt).
Förutom att det i morse var en whitetrashmamma där, som lät sina 5 ungar röja runt i hela restaurangen och kasta ägg på golvet och länsa melonfatet så var det bästa frukosten ever.
Men i morgon är det vardag igen.
Och då blir det inga våfflor inte.
Nej, i morgon är det måndag. Och GI.

7 kommentarer:

Suzan sa...

ååh...våfflor!?!?!?!?! gosh så gott!

Jenny sa...

Ja, ursäkta mina ungar. Men jag var så jävla trött ;)

Jenny sa...

Jag skulle kunna låta bli att tänka på min vikt, om jag fick hotellfrukost varje dag. Shit vad gott och helt omöjligt att bli trött på.

De Tokiga Brokiga sa...

Åh, hotellfrukost är det bästa jag vet! Jag börjar alltid varva för den minst tre veckor innan själva hotellvistelsen. En småbarnsmammas våta dröm - och inte behöver man diska heller. Mmmm...

tigerlilja sa...

Andra morgonen är bäst, när man liksom vet var man ska prioritera...

Realisten sa...

Jag har städat på det där hotellet...ja, typ för hundra år sen... men det är säkert därför det fortfarande är så bra :).

Soulsister sa...

WOW! Nu läskas det i munnen....hotellfrulle är aldrig fel. Bara det att komma till dukat bord är guld!

kram