söndag 11 oktober 2009

Fantasimonster

Jag mår illa.
Det kan ju bero på tårtan jag åt.
Eller så beror det på känslan av obehag jag burit på hela dagen.
Obehag. Och ångest.
Ångesten som är en konsekvens av min speedade hjärna fantasier.
Fantasi. Eller verklighet?
Who knows?
Men. Analysera är jag bra på.
Likaså förstora upp saker.
Som kanske inte ens har hänt.
Men min hjärna tror det.
Eller magkänslan.
Förnuft eller känsla.
Svårt val. Ibland.
Lik förbannat är känslan svår att bli av med.
Känslan av obehag.
Tar den med mig när jag går till sängs.
Och hoppas på att den lämnat mig när jag slår upp mina blå i morgon bitti.
Om inte? Tja. Det är morgondagens bekymmer.

4 kommentarer:

MassageLotta sa...

ja visst kan det bli knäppt i bland...i tankarnas värld..

Anonym sa...

Ja tänk om man kunde låta bli att analysera så mycket och inte få de där monstren i hjärnan. Jag är bra på det jag också!

Gafflan sa...

Hoppas bara att det är tårtan som ger obehag.
Kram på dig!

Gafflan sa...

Hoppas bara att det är tårtan som ger obehag.
Kram på dig!