lördag 12 september 2009

Trafikpoliser

Känner igen mig i Monas inlägg.
Jag har två polisaspiranter i bilen
som brukar hålla koll på hastighetsmätaren åt mig.
Det var synd bara att de inte gjorde det den gången, för två år sen, då jag körde
47 km/h på en 30-väg och Farbror polisen stod där med sin fartkamera
En bot på 2.400 kronor fick jag med mig hem.
Tack för det liksom.
Visserligen hade jag med mig Milian i bilen.
Men han vara bara 2 år.
Kanske för mycket begärt av en 2-åring att hålla koll på sin rally-mamma.
Men efter det gör vi inte om det.
Åker dit alltså.
För kör för fort gör jag fortfarande.
Ibland. När polisen är utom synhåll.

2 kommentarer:

MassageLotta sa...

Fy vad nedrigt.....inga vinterstövlar i år då.....

Chrissan sa...

Bondbruden: som tur var så hände detta för 2 år sen...och så fick jag sponsring till boten av mina kära föräldrar.;)