söndag 23 augusti 2009

Jag är vaken

Barn och kräftskiva går inte ihop sig riktigt.
För barnen vaknar ju så tidigt dagen efter.
Eller tidigt och tidigt.
Är glad att jag fick sova så länge som till 9.
Och tänker jag efter så är kanske barn och kräftskiva en bra kombo.
För hade vi inte haft barnen med så hade vi förmodligen vart uppe längre än till midnatt.
Och då hade vi hunnit bli fulla(re) och odrägliga.
Nej, nu gick vi snällt och la oss, lagom salongsberusade,
vid midnatt när barnen ville sova.
Och orkade därför upp när den lilla vaknade.
Så jag tar tillbaka det där. Det gör jag.

3 kommentarer:

Ting sa...

Tolv är alltid en bra tid att sluta dricka!

Jenny sa...

Men det är väl så man kombinerar ett par goda ting... För egentligen, vem vill ha Kräftinfluensa egentligen. Vi vet ju hur det gick för Ting;-).

Ting sa...

Hehe.
Nä, man ska sluta äta kräftor klockan tolv också.
Det glömde jag säga.
Annars är det lätt att dra på sig den där flunsan.