torsdag 18 juni 2009

Traditioner är till för att brytas

Så länge tillbaks som jag minns
har vi firat midsommarafton hos mina föräldrar.
På förmiddagen har vi klätt en liten stång.
Sillunch.
Jordgubbstårta till eftermiddagskaffet.
Grilla på kvällen.
Men i år blir det att införa nya traditioner.
Brunch hemma.
Kl 12.30-14 skall vi stå i Chokladhjulsståndet
vid midsommarfirandet som Timeas fotbollsklubb arrangerar.
Sen ska vi grilla hemma på gården.
Tillsammans med goda grannar och mina föräldrar.
Grannen har fixat tipspromenad.
Fast jag vet inte om det var för barnen eller oss vuxna.
Men det är skitsamma.
Trevligt kommer det nog bli,
ny traditioner till trots.

3 kommentarer:

jannike sa...

Ja, jag får göra det :) Jag har cyklat 2 gånger idag fram och tillbaka till stan och strax ska jag ut och cykla igen ^^ ska man vara fin i bikinin får man kämpa ^^

Chrissan sa...

Jannike: eller hur!?

Anonym sa...

jag tycker det låter som riktigt trevliga nya traditioner. Trevlig midsommar.