torsdag 1 januari 2009

Smal som en sticka

Nu när allt jul- och nyårsfirande är över så är det ju dags att ta tag i det där med vikten igen.
Så från och med i morgon så kör jag GI igen. Stenhårt.
Precis som Anna så brukar jag alltid också börja om på en måndag.
men. För omväxlings skull så börjar jag den här gången om på en fredag.
Lika bra att ta tjuren vid hornen på en gång liksom.
Enda kruxet är att jag ju ska ut och resa på söndag.
Men. Jag får väl packa några ägg.
Och ägg ska de väl även ha i Norge.
Om inte annat så har de ju sjukt mycket fisk.
Inte för att jag egentligen gillar det. Men bättre en lax än ingenting alls.

Och. Jag har tänkt på en sak om det här med mitt jojobantande.
Om jag hade gått ner alla kilon på en gång. Ja. De kilon jag jojjat ner varje gång jag börjat om.
Fatta vad smal jag hade varit då.
Mitt BMI hade säkert varit på minus vi det här laget.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahaha, samma här. Jag hade varit icke-existerande! Fast om jag räknar jag med mina 30 extrakilon per graviditet så blir det ju ännu mer. För de totalt 90 kg har jag ju inte kvar.

En annna tanke: Tänk vad STOR jag skulle vara om jag INTE hade gått ner ett endaste kilo under mitt liv. Hjälp...

Jag ska oxå skärpa till mig nu. Inte GI men mer sunt förnuft. Mera träning, framförallt. Jag har väl sisådär 5 kg som ska bort i första hand.

Lycka till! Du kommer klara detta perfekt! Och vi får hoppas att de har ägg i Norge. *s*

Kram,
AnnaSv