fredag 16 januari 2009

Vad har jag gett mig in på???

Nu är det spikat.
GI-gänget vs Ola.
Kanske gör bort mig helt nu.
Men. Jag är redan nervös.
Skitlöjligt. Jag vet.
Men. Jag har en rädsla.
Rädslan att inte duga.
Att ingen gillar mig.
Men. Jag jobbar på det.
Och jag har blivit mycket bättre.
Ja. På att skita i vad folk tycker.
Men ändå.
Nu ska lilla jag ta mig till Stockholm på egen hand.
Sen ska jag irra mig fram till TV4-huset.
Det värsta av allt är väl att jag säkerligen måste
hoppa på nån pendel. Och detta med pendel
är en ny värld för mig.
Och sen ska jag övernatta i nån förort jag aldrig varit i och
som jag inte ens vet vart den ligger.
Och alla i GI-gänget verkar så coola och säkra
på sig själva.
Bakom datorn kan jag vara en kaxig jävel och
få iväg ett och annat kul inlägg.
Och ge en och annan fräck kommentar.
Men. In the real world liksom....är jag kanske inte lika kaxig.
fast det beror kanske på vem ni frågar.

Men. Nu har jag bestämt mig.
Nu är det slut med att gömma sig bakom datorn.
Nu ska jag möta världen face to face liksom.
Och kul ska jag ha. Jävligt kul.

16 kommentarer:

Bubbel i vardagen sa...

Åh, vad roligt. Jag ska också försöka ta mig dit!
Ska bli riktigt kul att träffas!

Karra sa...

JA!!!! Gud så kul! Då får vi träffas live. Du ska ju bo 20m från mig.. Är det 20m till gätlgh från mig, inte ens det tror jag! Jag är inte alls självsäkert och kaxig. Är en lugn och harmonisk tjej från värmland.

Jenny sa...

Fan att man inte kör GI utan IG-diet!Jag vill oxå va med!Ska ni få vara med i tv också?Jag kan äta GI isåfall, jag äter förresten redan GI. Också.

MorsanMia sa...

chrissan förklara för mig hur jag får gadgetarna på vänstra sidan om inläggen, jag har med minima men jag måste vara totalt tilt. Jag kan bara dra de till mitten eller högerkanten

Chrissan sa...

MorsanMia - jag har länkat till beskrivningen i en kommentar hos dig. Måste koda om mallen....

Bubbel o Karra - skitkul att ses!!!

Flygvärdinnan - ja det gäller ju att välja rätt diet liksom...;)

Ke.Li sa...

Det där fixar du, lätt!

Sus sa...

Jag ska ju inte vara med eftersom jag är en GI-svikare. Men vem vet, kan hända att jag inte är långt borta.,,=)
Jag kan komma på efterfesten!!

Anonym sa...

Väldigt modigt av dig, jag lover att du kommer att få ett energirus som du kommer att jaga igen. Och nästa gång blir det lättare:-)

Chrissan sa...

Sus - klart du ska med på efterfesten! Count on you!

Kaos-Anna sa...

Det blir grymt!
Jag är iof. jävligt kaxig. Akta dig ;-)

Jag ska ta hand om dig.
Och Karra bor ju i samma område som mig och gästlägenheten.

Det blir fint.

Du kommer ha kul.

Du ska inte åka pendel.
Du ska åka tunnelbana.

Barbabitch sa...

Guuu va cooolt!
Jag känner Sthlm utan o innan , packa med mig i väskan!!!

Anonym sa...

haha, jag skrattar högt! Det är ju min ord, det är ju mina känslor inför det hela! Vet att du inte känner mig men det jag har läst om dig så är vi ganska så lika. Du kommer att klara det galant, du kommer att ha buskul och aldrig vilja åka hem igen. Lovar! Själv vet jag inte om jag kan komma men det skulle vara väldigt roligt och pirrigt. Får undersöka saken!
Kram på dig!

Chrissan sa...

FruKaos - tack. Nu är jag mycket lugnare. Kanske.

Anonym sa...

Jag kommer också Chrissan. Vi kan samåka från centralen till TV4huset. Det ordnar vi. ...säger jag som är född utan lokalsinne :-S

Jag kommer från med tåg från Nyköping. Samma län som du i alla fall :)

Chrissan sa...

GI - Jenny - det låter skitbra!!!

FruKaos - ok, tunnelbana. Ska memorera det.;)

Kaos-Anna sa...

Det blir suuuuper!
Lugn och fin!