söndag 18 januari 2009

Kvällfusk

Kände mig akut hungrig när jag skulle till jobbet ikväll.
Tog vägen förbi närmaste affär och köpte
en apelsin
en banan
en burk vaniljkesella.

Kände mig så nyttig när jag såg vad killen framför mig radade upp på rullbandet.
Förutom hämtpizzan han redan hade i handen så köpte han
100 gram choklad
300 gram chips
en påse godis.

Det kunde ha varit jag.
Eller rättare sagt. Så kunde det se ut när jag kvällshandlade.
Men det var in the bad old days.
Nu är det nya smalare tider.

5 kommentarer:

Bubbel i vardagen sa...

Åhh... banan är "big no no" när man går på GI. Men passa på att njuta extra då! =)

Anja sa...

*hahaha* jag passade också på att kika in vad andra handlade här i veckan. Kvinnan i kassan bredvid hade också handlat massa onyttigt, och så brukade mina korgar också se ut för nån månad sedan. *s*

Chrissan sa...

Bubbel - jag vet...visst är jag busig.;)

Chrissan sa...

Anja - ja, det är min nya hobby. Att kolla in vad mycket skit andra köper.;)

Bubbel i vardagen sa...

Ja, vad vore livet utan lite bus?? =)