fredag 23 januari 2009

Jag kom liksom av mig

Hade tänkt blogga om mitt skitbrev från CSN
som så fint damp ner i brevlådan idag.
Men just nu känns det som en sak som
inte är värd att hetsa upp sig över.
Det finns dom som har det värre just nu. Mycket värre.

För dom som är nyfikna så ska jag naturligtvis berätta vad CSN ville.
Jo. Nu hade de fått mina inkomstuppgifter från 2007 från Skatteverket.
Och. Skatteverkets uppgifter diffade med 5000 kronor mot vad jag angett att jag skulle tjäna.
Så jag har fått för mycket studiestöd under 2007.
Och. Nu de vill ha tillbaka pengarna. Pronto.
Men. Först måste jag skicka in ett papper där jag ska fylla i vad jag tjänade varje månad under 2007. Och helst kopior också på mina lönespecar.
Vilken otur att jag kastat dom då.
Ja. Otur för löneadministratören som nu måste sitta och plocka fram mina uppgifter.
Månad för månad. Kopiera.Och åter kopiera.
Ska nog maila henne direkt om detta.
Jag menar. Det är ju precis ett sånt mail man vill ha en fredageftermiddag.

3 kommentarer:

kvinnan med koftan sa...

lika bra att ta tag i det med en gång. annars går du och retar dig på detta hela helgen.
gör vad du kan nu och lägg det sedan på hyllan OCH ha en trevlig helg!

Viktdrottningen - Anna Malmborg sa...

Haha, ja det är precis en sådan uppgift man vill ha en fredag. Men å andra sidan så sköts väl allt elektroniskt, så det tar henne/honom säkert inte mer än tio minuter att fixa!

Kram!

Anonym sa...

Hej...löneadministratör som jag är kan jag trösta dej med att det blir inte ett jätte jobb...jag kan tro att det finns i datan...bara att trycka på den magiska knappen ...kram lisen