fredag 16 januari 2009

Hett bloggämne

Alltså. Jag har inte bloggat ett enda inlägg om debatten
kring boken "Gömda". Vilken miss.
Upproret mot Liza Marklund var tydligen ett av de hetaste
ämnena under 2008.
Får väl skylla på att jag inte började blogga förren i oktober 2008.
Eller för att jag helt inte bryr mig.

Gillade boken "Gömda" Och jag gillar Liza Marklund.
Nu har jag inte läst Monica Antonssons bok som tydligen
bevisar att "Gömda" inte är så sann som det påståtts.
Men om det nu är sant att Marklund förvrängt sanningen så
påverkar det klart hennes trovärdighet. Om man nu ska vara källkritisk.
Att vara källkritisk var jag expert på när jag pluggade på högskolan.
Det var en jätteviktig del av det vetenskapliga arbetet.
Men nu pluggar jag ju inte längre.
Så nu skiter jag i att vara kritisk.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag känner också att det inte spelar så stor roll faktiskt.. Ord mot ord liksom.

Anonym sa...

Och skönt att ngn vågade skriva det som jag tänkt på!

Chrissan sa...

Annica - tack!

ballamallan sa...

Jag tycker också som du. Och personligen gillar jag inte den där Antonsson. Vi bor nästan grannar och hon hörs och syns lite för mycket. Men jag kanske läser hennes bok bara för att :-)

Anonym sa...

Köp dagens axpressen elle aftonbladet. Där står sanningen berättad av Mias släktingar! Antonsson kan gå och dra något gammalt över sig. Fy fan va pinsamt!