lördag 24 januari 2009

Favorit i repris

Ikväll blir det vitt vin och räkor. Igen.
Men den här gången bjuder mamma och pappa.
Och räkor hos dom betyder färska räkor.
Så idag tackar jag mamma och pappa för maten.
Det var ju även de som stod för lunchen.
Och det utan att jag ens behövde fråga.
De bjöd in oss både till lunch och till middag.
De börjar väl ställa in sig redan nu.
Ja. Med tanke på att mina systrar bosatt sig
170 respektive 50 mil härifrån så vet vi ju alla
vem det är som får ta hand om dem när de bli gamla.
Moi. Storaste storasystern så klart.
Jag stannar här. Och tar mitt ansvar.
Som vanligt.

7 kommentarer:

Viktdrottningen - Anna Malmborg sa...

Det bästa med föräldrar är väl att de vill sina barns bästa, och då duger det inte med frysta minirejjer ;)

Ha en god och trevlig lördagskväll!

Kram!

Anonym sa...

Haha mamam och pappa ska bli skåningar på äldre dar har de sagt...hihi

Anonym sa...

Haha... Vanligt fenomen det där. Mitt tips - njut så länge det varar. :)

Chrissan sa...

PusselPyssel/skånska systern - jasså...de har ju pratat om Tromsö också...fast jag tror de blir kvar här ändå...så tyvärr...;)

ulrika sa...

Mmm mums med räkor.
Jag var så nära att köpa det igår men struntade i det, jag tar det nog nästa gång jag är i affären tror jag för det är GRYMT gott.

Emigranten sa...

Jag har hört rykten om att de ska bo i en liten stuga i Dalarna på gamala dar:-)

Chrissan sa...

Emmigranten - dom snackar så jäkla mycket....igår såg de en liten stuga här i krokarna...;)