måndag 8 december 2008

Öronbarn

Är precis hemkommen från ännu ett läkarbesök med barnen.
SysterStor har varit röd och irriterad under ena ögat
i säkert 3 veckor. Vi har smort o smort. Men det har inte hjälpt.
Var bara eksem. Inte inflammation som jag var rädd för.
I alla fall fick vi nån ögonsalva att smörja med.

BrorLiten hade ju öroninflammation i slutet av oktober.
Han har sen dess vart småsnorig. Trött. Gnällig.
Passade på att få hans öron kollade på samma gång.
Och visst var det lite rött. Samma öra som sist.
Doktorn tyckte han verkade pigg. Och ja. Det är han.
Men emellanåt är han rent ut sagt too much. Och det är inte bara 3-årstrots.
Han mår inte bra fullt ut. Jag känner ju honom liksom.
I alla fall så fick vi inte pencillin. Men. Om han blir sämre under veckan är det bara
att vi ringer så får vi pencillin. Igen. För typ 4:e gången i år.
Det tyckte doktorn var oroväckande. Så nu är remiss skickad till en öronläkare.
Eventuellt blir det rör inopererade. Det tackar vi för. Vill ju rädda hörseln.
Ja. Den lilla han har vill säga. Han är lite dålig på att lyssna den där BrorLiten.
Men det hör väl barndomen till? Ja. Att inte lyssna på sin mamma.

4 kommentarer:

maria sa...

Usch ja de där åren är tjatiga. Själv har jag varit förkyld hela hösten och känner mig som ett barn som ska skolas in på dagis.. nu *ta i trä* så är jag mycket bättre och hoppas att jag har fått min beskärda del.
Krya på familjen!

Chrissan sa...

Maria - ja det värsta är ju att jag ofta åker på barnens förkylningar...har ju precis avslutat en pencillinkur...

Christina sa...

Suck dessa öroninfl. sånt fläng till läkaren. Hoppas på en friskvinter i år!
Kram C

Anonym sa...

HEj!

Hittade till dig från Annicas dagar och ville bara lämna en liten hälsning.

Öronbarn vet jag precis vad det är. =)

Alla mina tre barn är/har varit öronbarn. De två äldsta har opererats på olika sätt. På storebror tog de bort halsmandlar och polyp bakom näsan och på lillasyster opererade de in rör och tog bort polyp. Fast lillasysters problem har fortsatt ändå med geggiga rör och annat trist...

Det blir nog några ingrepp på lillebror också kan jag tro för jag känner igen symptomen med snarkningar och andningsuppehåll på nätterna. Och så alla ÖI på det.

En bra öron-näsa-hals-läkare är ett måste och jag hoppas ni får träffa en bra en!

Krya på er!

Kram,
AnnaSv