torsdag 25 december 2008

Mycket praliner blir det

Alltså. Vi skulle ju inte ha några chokladaskar hemma den här julen. Det hade jag bestämt.
Men. Vi köpte en till i söndags då vi firade lilla julafton. Till kaffet bara.
Men. Min mamma och pappa hade med sig en ask till oss.
Sen. I tisdags. Då kom finska maken hem med mer. Och det var inte bara en ask. Utan två.
Så nu har vi f-y-r-a askar hemma. Tre är påbörjade. Den fjärde än så länge orörd.
Kanske kan spara den och ge bort. Nån jävel fyller väl nästa år. Ja nån smal jävel då.
De tjockisar vi känner får ingen choklad. Så jag undrar hur de som gett oss all choklad tänker. De kanske tycker vi är smala. Men. Det är vi inte.

Och inte nog med det. På jobbet. Där jag sitter just nu. Där har vi än så länge lyckats tömma en ask. Nu finns det 3 påbörjade och en orörd. Totalt fem askar. På tio personal.
Summa summarum har jag alltså haft en total tillgång till nio chokladaskar denna jul. Denna jul som jag inte skulle äta en enda bit.
Men. vad fan. Det är bara jul en gång om året. Så nu tar jag en pralin till.

5 kommentarer:

The gemini sa...

Ät upp de där askarna du, så tar vi det efter nyår.

The gemini sa...

För övrigt kan jag rekommendera en chocklad som jag sitter och trycker just nu och det är Marabou Premium LEMON & GINGER. Mörk chocklad! Gillar inte det egentligen men den här var faktisk skit god, så om du hinner efter att du har ätit upp nio chocklad askar, innan nyår så rekommendera jag denna mörka chocklad.

Jenny sa...

De tycker kanske ni är så tjocka så en ask mer eller mindre inte spelar nån roll;)

Kattis sa...

Tänker man så?
Att man bara ger choklad till de som är smala?
Så tänker aldrig jag.
Jag ger choklad till de jag gillar, för choklad är gott.
Och... för att jag själv vill bli bjuden!
Fast jag skulle inte ge choklad till någon som jag visste körde GI - det är ju lite taskigt nästan...
Ny tag efter nyår tjejen!

MorsanMia sa...

Jag har 2 askar kvar hemma som jag sparade till nyår.
Undra om gästerna har ätit choklad så det räcker eller om de går loss på dessa askar också

Ha de så bra Chrissan o här får du en julkram