lördag 6 december 2008

Lördag = godis

Lördag. Betyder lördagsgodis. För barnen.
Idag var vi på stadens godisfabrik. Alltså. Många sorter fanns det.
Jag höll på att svimma av lukten. Blev så sugen.
Men. Jag köpte inte en bit.
Ja. Förutom 100 g 77%-ig choklad för en tia.
I vanliga fall är jag familjens godisråtta.
Äter upp mitt godis på lördagen och barnens rester på söndagen.
Ja. På söndagar får ju inte våra barn äta av godiset för det är ju inte lördag då liksom.
Men den regeln gäller inte för mig. För jag är ju vuxen och har ingen mamma som säger
åt mig att det inte är lördag.
Men nu. Nu har jag inte ätit godis på hela 13 dagar.
Jag som skulle kunna krönas till the Queen of lösgodis.
Fattar ni!? Det är knappt jag fattar det själv.

10 kommentarer:

Popprinsessan sa...

Bra jobbat! Själv har jag en stor påse lösgodis som står i köket och ropar på mig. Tanken var att den skulle ätas upp med hjälp av tjejerna igår, men ingen orkade. Så nu hör jag hur den ropar på mig.. Visserligen kör jag inte gi - fast jag eg borde....

Ke.Li sa...

Jag känner igen det här också. Tänk, 10 dagar utan traditionellt lördagsgodis, jag har gjort 10 månader. Och jag säger bara en sak: Kan jag, kan VEM SOM HELST!
/ f.d queen of lördagsgodis

Anonym sa...

Shit vad duktiga ni är! Jag är sjukt sockerberoende. Äter godis ofta..

Kattis sa...

Från en sockerberoende godisråtta till en annan - way to go girl!
Kör du några månader till kommer du säkert inte ens känna sug.
Jag kommer aldrig längre än en månad - sen slänger jag in handduken och goffar godis...
Men du är stark!

kvinnan med koftan sa...

Go girl! själv håller jag oxå på mig..

Chrissan sa...

Ke.Li - 10 månader är ju grymt bra!
Det kommer jag inte kunna...eller vilja kanske...;)

resten - tack. Känner mig så jävla duktig!

Bubbel i vardagen sa...

Buhähähääää, jag är sjukt nära att roffa åt mig ALLT av barnens godis just nu!

Vägen från 137kilo sa...

Kanonbra jobbat! Tro mig, jag vet hur sjukt svårt det kan vara innan sockermonstret släpper greppet... ;)
Lycka till i fortsättningen!

Vägen från 137kilo sa...

Äsch, jag glömde: Lagom nästa lördag kan du kika in hos mig och leta reda på apelsinchogkladtryffel med mandelsplitter. En (eller möjligtvis två) sådan till kaffet är perfekt bot mot lördagsgodistjuven i dig!

Ke.Li sa...

Klart du kan!