fredag 26 december 2008

Livet är skört...

Mitt i julfriden får jag ett sms från min norska syster.
Hennes norrman har svimmat. Ok. Ingen fara på taket. Han har haft hög arbetsbelastning. Ja typ jämt. Dessutom har han just varit sjuk. Och så jul på det.
Men. Idag kom ett nytt sms. Norrmannen hade svimmat 12 gånger senaste dygnet.
Vid svimningarna hade han blivit helt stel och slutat andas.
Då åkte de in till det flotta universitetssjukhuset de har där i Tromsö.
Norrmannen läggs in för observation.
Typ en timme senare får jag ett nytt sms. Norrmannen har fått en tillfällig pacemaker.
Och. Vid varje svimning har hans hjärta stått still i typ 30 sekunder.
Jag ryser. Hade inte de agerat. Ja. Vem vet vad som hänt?
Min syster kunde blivit änka två veckor innan hennes 30-årsdag.
Och. En liten 3-årig tjej kunde mist sin pappa.
Väntar nu på ytterligare besked.
Och. Det var tydligen en djupare mening med att min mamma och pappa just nu är där i Tromsö.

11 kommentarer:

Sus sa...

Herregud..
Jag håller alla tummar för att detta kommer att gå bra!

Bubbel i vardagen sa...

Oj, vad hemskt! Men vad bra att han inte var ensam. Jag tänker på dig och din familj. Håller tummarna för att du snart ska få ett glatt besked.

Ting sa...

Men fy, stackars er!
Hoppas det går bra!

Aggie sa...

Usj! Usj, usj, usj...Men det går sikkert bra! Det høres jo merkelig ut, men det er veldig mye med hjertet man kan fikse i disse tider...At hjertet krangler er langt ifra det verste man kan komme ut for. Men det var bra at man tok tak i det no. Ikke bra å gå sånn for lenge.

Klaus-Peter Beiersdorf sa...

Shit!
Hoppas att det ordnar sig.

/Klaus

Jag skaffade mig en PT sa...

Det är såna där sms man inte vill ha. Tänker på er.

MorsanMia sa...

vad fruktansvärt.
Jag håller tummarna och mina tankar är i tromsö

Anonym sa...

Nej! Fy så otäckt. Tänker på er. Kram

Anonym sa...

Mään vad tråkigt att ni inte har någon snö, vi får hoppas att det kommer lite snart då=)

Kattis sa...

Åh så hemskt! Hoppas att allt går bra!!
KRAM

Chrissan sa...

Tack för all omtanke och kram tillbaka till er alla!